Christian i Bangladesh

Personlig blog fra Bangladesh

mandag den 23. februar 2009

Helt vildt

For et par uger siden var der et billede af en leopard i avisen. Den var blevet slået ihjel efter at have angrebet en landmand. Jeg tænkte ikke så meget over det, andet end at det ikke er nemt at overbevise landmænd her om at de ikke må slå den ihjel bare fordi den er en truet dyreart fordi den tager deres husdyr.
I dag kom en bekendt fra Kamaresnua, min landsby, på besøg for at få medicin. Chappo fortalte begejstret om hvordan hun havde set katten og at der er to til. Det tog mig lidt tid inden jeg huskede historien fra avisen og fik bekræftet hvilken slags kat det var.
Jeg prøvede at overbevise hende om at den da kun spiste geder og køer. Det ville Chappo ikke høre tale om for den havde da spist to børn og to voksne.
Det har der ikke stået noget om i avisen, men derfor er det aligevel en god historie.
Katten blev hængt op i et træ til skræk og advarsel for andre.
Billedet her er far The Daily Star den 15 Februar 2009, desværre kunne jeg ikke finde et i farver og man kan ikke se billedet on-line.

Ingen kommentarer: