Christian i Bangladesh

Personlig blog fra Bangladesh

lørdag den 24. maj 2008

At give op

I morges fik jeg en mail om at en lærer vi havde håbet ville kunne tage vore fysik, biologi og kemi undervisning på højeste niveau i niende klasse ikke kommer alligevel. Vi var nærmest helt uden lærere til de ældste klasser og jeg var klar til at give op. Efter morgenmad med gæster gik jeg ind til skolen og tænkte, måske har jeg misforstået Guds vilje for skolen, måske har jeg ikke søgt Ham nok. Jeg bad og lagde skolen i Guds hænder og jeg bad for de tre der skal i niende klasse. Det er for sent for dem at skifte skole nu, så det betyder at de mister et års undervisning ved at skulle flytte.

Inden middag kom en kollega og tilbød at tage to fag i niende. Hun foreslog også en anden lærer til et af de andre fag der manglede en lærer. Da jeg spurgte den anden lærer var han mere end interesseret, han var begejstret for muligheden.

Vi mangler stadig en eller to lærere, men Gud valgte at vise sin trofasthed lige da jeg allermest havde brug for det.

Tak for jeres forbøn for eleverne, for skolen og for mig.

Ingen kommentarer: