Christian i Bangladesh

Personlig blog fra Bangladesh

søndag den 28. september 2008

Shab-E-Barat

I dag er dagen efter muslimernes store bedenat. I den nat er en bøn værd det samme som tusinde bønner ellers, siger mange.
I går aftes havde vi da også et bedemøde hvor vi bad om at vore muslimske naboer og venner i sandhed må opleve svar på deres hjerters længsel.
På skolen har vi to ugers efterårsferie, men i dag har jeg ryddet op på mit kontor; det er fantastisk hvad man kan finde i gamle papirer og foldere. Jeg har fundet et regelsæt for lærere fra 1872.
En af reglerne siger at mænd (og kun mænd) må holde to aftener fri til gå på damebesøg. Kvindelige lærere bliver fyret hvis de gør det samme eller forsmeder sig til at blive gift.
En anden siger at efter ti timer på skolen må lærerne bruge resten af dagen til at læse i Bibelen eller andre gode bøger.
Jeg får ideer til at 'forbedre' forholdene på skolen, men det kan være jeg bør vente til jeg har holdt ferie lidt længere inden jeg gør alvor af disse forbedringer.
Det blæser og regner udenfor, det har været sådan længe, og hvem ved om det trækker op til mere storm.
Jeg håber på at skrive mere om den sidste måned inden længe, men i mellemtiden er du velkommen til at tage en quiz. Klik på billedet til højre.

Ingen kommentarer: